kinomaniak.pl arrow Filmy arrow Szybcy i wściekli 3: Tokyo Drift arrow Muzyka

Szybcy i wściekli 3: Tokyo Drift

Fast and the Furious: Tokyo Drift, The

Inne tytuły: The Fast and the Furious 3

2006r.
Fast and the Furious: Tokyo Drift, The (2006)
Rok: 2006
Gatunek: DramatAkcjaThrillerKryminał
Czas trwania: 104 minuty
Produkcja: USA
Dozwolony od: od 15 lat
Studio: Universal Pictures
Dystrybutor: UIP United International Pictures
Hasło reklamowe: Na ulicach Tokio szybkość nie potrzebuje tłumacza
Strona www: http://www.thefastandthefurious.com/
FilmRank: 40
Premiera w Polsce: 11.08.2006
Premiera w USA: 16.06.2006
Premiera na świecie: 15.06.2006
Premiera DVD/Blu-Ray: 30.11.2006
Reżyseria: Justin Lin
Scenariusz: Chris Morgan
Społeczność o filmie Ocena: Dobry 4.1
382 głosy
93 osoby lubią ten film

"Szybcy i wściekli: Tokyo Drift" to kontynuacja historii Shauna Boswella, który zawsze był gaijin - outsiderem. Ten typ samotnika, odnajduje związek z obojętnym mu otaczającym światem jedynie poprzez nielegalne wyścigi samochodów, które dodatkowo nie przysporzyły mu popularności wśród lokalnych przedstawicieli władzy. Chcąc uniknąć kary więzienia, Shaun zostaje "oddelegowany z kraju" i wysłany do Tokio, gdzie przychodzi mu dzielić niewielkie mieszkanie w zapuszczonej dzielnicy miasta z pracującym dla wojska ojcem. Teraz Shaun czuje się jeszcze bardziej wyobcowanym w kraju, gdzie panują inne zwyczaje i kodeks honoru. Jednak wszystko zmienia się, kiedy jego kolega Twinkie pokazuje mu podziemny świat wyścigów driftowych. W swoim pierwszym wyścigu Sean, nieświadom klasy przeciwnika, ściga się z D.K. - lokalnym mistrzem drift'u. Za swoją porażkę Sean będzie musiał zapłacić wysoką cenę - będzie musiał stać się najszybszym i najwścieklejszym ze wszystkich z samochodowego podziemia Tokyo!

Obsada
Reżyseria
Scenariusz
Produkcja
Producenci wykonawczy
Muzyka
Zdjęcia

Budżet filmu: 0

Przychody z biletów w USA: $62,482,015

Przychody z biletów poza USA: $95,953,877

Przychody z biletów ogólnie: $158,435,892

Szczegółowe weekendowe dane finansowe:

Data Przychód weekend Przychód ogólny
2006
Wrz 01-03 $58,680 $62,482,015
Sie 25-27 $74,120 $62,391,200
Sie 18-20 $141,885 $62,256,065
Sie 11-13 $177,625 $62,021,525
Sie 04-06 $204,310 $61,719,040
Lip 28-30 $275,405 $61,360,435
Lip 21-23 $378,675 $60,866,515
Lip 14-16 $1,168,360 $59,855,120
Lip 07-09 $2,549,855 $57,434,625
Cze 30-02 $4,485,585 $51,719,770
Cze 23-25 $9,801,835 $43,144,240
Cze 16-18 $23,973,840 $23,973,840

 Volkswagen przeznaczył na realizację filmów cztery prototypowe samochody R32 i cztery minivany Touran. W ten sposób spełnił zobowiązania wobec studia Universal, które polegały na wzajemnej reklamie swoich produktów. Dzięki temu samochody R32 pojawiły się w filmie.

 Firma Toyo dała 4000 opon do filmu. Ledwo połowa z nich została wykorzystana. Volk Racing przeznaczyło na potrzeby filmu 170 kół.

 600 statystów z Azji wzięło udział w kręceniu scen ulicznych w Los Angeles.

 Mitsubishi Lancer EVO IX z napędem na cztery koła został specjalnie przerobiony, tak aby był napędzany tylko na tył. Wszystko to po to, aby lepiej się "ślizgał". To samo zrobiono z dwoma Volkswagenami R32.

 VeilSide RX-7, którym jeździł Hans używany był do specjalnych pokazów samochodowych. Jego wartość to 150 tysięcy dolarów. Sama skóra wewnątrz samochodu kosztuje podobno 20 tysięcy dolarów. Studio Universal Pictures kupiło go za 50 tysięcy dolarów i do razu zniszczyło skórę malując ją spray'em.

 Jednym z samochodów nigdy nie pokazywanych w amerykańskiej telewizji i amerykańskich filmach była Toyota Chaser z silnikiem Lexus'a SC300. Oczywiście samochód ten nigdy nie był importowany do USA.

 Jeden z Mustang'ów (jedne z pięciu pokazanych w filmie) musiał być przerobiony, tak aby mógł być w nim zamontowany silnik i skrzynia biegów Nissana Skyline GT-R. Mowa jest o tym zresztą w samym filmie, tylko że przeróbka trwała o wiele więcej niż jeden dzień, jak to powiedziano w filmie.

 Ekipa filmowa udała się do Japonii i kupiła tyle samochodów japońskich ile było potrzeba. Japońskie samochody bowiem mają kierownice po prawej stronie.

 Podczas zdjęć zniszczono ponad 100 samochodów.

 Wszystkie "samochodowe ślizgi" w filmie zostały przeprowadzone przez profesjonalnych kierowców, a nie stworzone komputerowo w technice CGI.