FILM

Monte Carlo (2011)

Pressbook

Grace to normalna dziewczyna, która na moment staje się księżniczką podczas wakacji w Paryżu zamieniających się w przygodę życia. Przyjmując inną tożsamość, dziewczyna odkrywa, kim tak naprawdę jest. Po skończeniu liceum Grace (Selena Gomez) i jej przyjaciółka Emma (Katie Cassidy) rzucają pracę kelnerek w Teksasie, żeby wyjechać na wymarzone wakacje do Paryża. Radość psuje im Meg (Leighton Meester) – przyszywana siostra Grace, córka jej przyszłego ojczyma. Sytuację komplikuje też chłopak Emmy, Owen (Cory Monteith), który nagle się oświadcza… Dziewczyny tak bardzo pragną zjeść creme brulee nad brzegiem Sekwany, że tak czy siak jadą. Czeka je Paryż, światła, bulwary…Jednak nie. Przewodnik z ADHD i „luksusowy” pokój, który okazuje się norą, sprawiają, że trzy młode Amerykanki zaczynają tracić nadzieję, że wymarzony wyjazd będzie bajką. Wszystko się zmienia, kiedy papparazzi biorą Grace za Cordelię Winthrop Scott – brytyjską arystokratkę. Myli się także obsługa hotelowa, która prowadzi bohaterki do luksusowego apartamentu. Kiedy Grace otrzymuje zaproszenie na bal charytatywny w Monte Carlo, dziewczyny postanawiają wykorzystać okazję, a okazja jest nie byle jaka i potrwa cały tydzień. Pławią się w luksusie, mają dostęp do najdroższych ciuchów i kosmetyków, a także biżuterii (m.in. naszyjnika wartego 4 miliony dolarów). Poznają świat meczów polo, przyjęć na jachtach i otaczają się kawalerami będącymi najlepszymi partiami w mieście. Sielankę psuje nagłe pojawienie się prawdziwej Cordelii i zaginięcie naszyjnika… Dziewczyny będą musiały wykorzystać swój teksański czar, żeby odkręcić sytuację i nie dopuścić do wielkiej wpadki.

Wyjazd do Europy to wśród Amerykanów tradycyjne uczczenie zakończenia ogólniaka (albo prawie zakończenia, jak w przypadku Emmy). Architektura i kultura Starego Kontynentu pociąga młodzież, która pragnie poczuć się dorośle i zafundować sobie daleką wycieczkę.

Grace Benett (Selena Gomez) zawsze czuła się jak odludek i marzy o wyjeździe, żeby poznać inne życie i odkryć siebie. „To porządna dziewczyna, która mamę i przyjaciół, ale czuje, że Teksas to nie miejsce dla niej. Marzy o czymś niezwykłym i ma nadzieję, że Europa pomoże jej odkryć o czym dokładnie.” – mówi Selena Gomez.

Z kolei Emma (Katie Cassidy) kocha swojego chłopaka Owena (Cory Monteith) i jej największym pragnieniem jest wyjście za niego za mąż i założenie rodziny. Jednocześnie pociąga ją wakacyjny flirt i odrobina paryskiego szaleństwa. Tego kwiata jest pół świata, więc czemu nie skorzystać z życia? „Europejskie wakacje to dla niej bajka – marzy o przystojnych Francuzach i wielkiej przygodzie. Lubi ryzyko i poznawanie nowych rzeczy.” – mówi Katie Cassidy.

Dziewczyny niechętnie przyjmują do wiadomości, że dołączy do nich Meg (Leighton Meester). Mają ją za lamuskę i sztywniaczkę, ale trudno się dziwić, że dziewczyna ma nie imprezowe do życia. Niedawno straciła matkę i ciągle stara się sobie z tym poradzić. „Chciałaby pojechać do Francji, ale niekoniecznie w tych okolicznościach i z tymi dziewczynami. Jest bardzo zżyta z ojcem i nie umie się pogodzić z tym, że planuje ponowny ożenek. Nie przepada za mamą Grace, a więc i do Grace jest trochę uprzedzona. Na początku darzą się niechęcią, ale z rozwojem wydarzeń zaczynają się zaprzyjaźniać.” – mówi Leighton Meester.

Po przyjeździe do Paryża piękny plan zaczyna się sypać. Hotel okazuje się być norą, przewodnik nie daje zwiedzającym żadnego luzu, a pogoda jest do bani. Grace czuje się jeszcze większym odludkiem niż w Teksasie. „Zaczyna wątpić w siebie, mówi nawet, że nie wie co jej strzeliło do głowy, że myślała, że we Francji będzie inaczej.”- tłumaczy Selena Gomez.

Karta się odwraca, kiedy dziewczyny przypadkiem wpadają na Cordelię Winthrop Scott – brytyjską arystokratkę. Okazuje się, że Grace jest do niej tak podobna, że można je pomylić. Emma namawia koleżankę do… podszycia się pod Cordelię. W efekcie przekrętu jadą do Monte Carlo, zatrzymują się w luksusowym Hotel de Paris i żyją pełnią życia. W stylu Monte Carlo.

„To opowieść przypominająca „Czarnoksiężnika z krainy Oz”. Dziewczyny trafiają do innego świata, zupełnie jak Dorotka. Monte Carlo to ich Szmaragdowe Miasto. Pokazaliśmy Francję jak magiczną, kolorową krainę.” – mówi reżyser i scenarzysta Thomas Bezucha, a producent Denise Di Novi dodaje, że w filmie czuć klimat „Jak poślubić milionera?” i „Rzymskich wakacji” : „Paryż to miasto idealizowane przez kobiety na całym świecie. Nasze bohaterki przekonują się, że bycie tam to nie zawsze sielanka. Są młode i marzą o idealnych wakacjach czy miłości. Początkowo ich marzenia się nie spełniają, ale wszystko się zmienia, gdy trafiają do Monte Carlo.”

Najpiękniejszą chwilą jest dla dziewczyn ta, w której otwierają garderobę Cordelii. Znajdują tam ciuchy Diora, de la Renty, Gucciego. Dla trzech nastolatek z Teksasu to niezwykłe przeżycie.

„Chyba każda dziewczyna marzy o takich strojach i pragnie poczuć się jak księżniczka. Emma uważa „Vogue’a” za Biblię, więc na bal charytatywny ubiera nie tylko siebie, ale i przyjaciółki.” – mówi Katie Cassidy.

Każda z dziewczyn poznaje swojego księcia z bajki. Emma poznaje prawdziwego księcia z Włoch – Domenico. Meg wpada na australijskiego podróżnika Rileya, a Grace zakochuje się w Theo, którego ojciec wyprawia galę.”Niestety on zna ją jako Cordelię. Grace się boi, że zwykła dziewczyna z Teksasu nie miałaby u niego szans.” – mówi Selena Gomez.

„Każda z bohaterek przeżywa wakacyjną miłość, ale nie chodzi o facetów tylko o uczucia, które się w nich rodzą i jak się z tym czują. Nie zadręczają się pytaniami w stylu „Czy na pewno mu się podobam?” tylko raczej „Jak się z nim czuję?” – mówi Thomas Bezucha.

Dziewczyny świetnie się bawią, ale muszą uważać, żeby nie zostały zdemaskowane. Szczególną ostrożność muszą zachowywać przy Alicii, ciotce Cordelii. „Wyszła za bogatego wuja Cordelii, a po jego śmierci zachowała tytuł szlachecki i majątek. Alicia od razu zauważa, że Cordelia jest jakaś inna, zwłaszcza kiedy dziewczyna przejawia szczere zainteresowanie dziećmi, dla których wyprawiono imprezę charytatywną.” – mówi odtwórczyni roli Alicii, Catherine Tate.

Sytuacja się komplikuje kiedy zjawia się prawdziwa Cordelia. „Trzeci akt to prawdziwa farsa, kiedy dziewczyny próbują nie dopuścić do wielkiej wpadki. A cały film to ciepła opowieść o odkrywaniu samego siebie i tego, czego pragniemy od życia.” – podsumowuje reżyser.

Bezucha zadbał o to, by film nie był płytki. Jego rodzice to historyczka i muzyk, którzy mieszkali w Europie, więc skorzystał z dziecięcych wspomnień, kiedy mieszkał we Francji. „To historia o młodości i marzeniach, podróżach fizycznych i metafizycznych.” – mówi reżyser.

Twórcy rozpływają się nad Seleną Gomez, która wystąpiła w filmie „Ramona i Beezus” produkowanym przez Di Novi i Alice Greenspan. „Jest uroczą dziewczyną i fantastyczną młodą artystką. Przeistacza się w młodą damą, przypomina mi Audrey Hepburn. To idealna Grace.” – mówi Greenspan.

Udział w filmie był dla aktorki wyzwaniem, bo zagrała trzy role – Grace, Cordelię i Grace udającą Cordelię. Aktorka poświęciła trochę czasu na naukę brytyjskiego akcentu. „Nie miałam pojęcia, że istnieje tyle dialektów. Cordelia ma niższą barwę głosu niż Grace, a na dodatek jedna pochodzi z Anglii, a druga z Teksasu! Niełatwo było konsekwentnie mówić z akcentami przez cały film.” – tłumaczy Selena.

Emmę zagrała Katie Cassidy znana z nowej wersji serialu „Melrose Place”. „Natychmiast wczuła się w rolę. Ma wielki urok i talent komediowy.” – zachwyca się reżyser.

„Kiedy miałam 19 lat wyjechałam do Paryża, więc wiedziałam przez co przechodzą bohaterki.” – zapewnia Katie Cassidy.

Meg zagrała znana z „Plotkary” Leighton Meester. „Nie znałem tego serialu, ale wszyscy mi mówili, że Leighton jest fantastyczna i powinienem się z nią spotkać. Kiedy ją poznałem od razu pomyślałem, że ma klasę gwiazd kina z lat 40. Jest piękna, elegancka i utalentowana.” – mówi Bezucha.

W filmie zobaczymy jeszcze Cory’ego Monteitha znanego z serialu „Glee”, Pierre’a Boulangera znanego z filmu „Kwiaty pana Ibrahima”, Luke’a Braceya z serialu „Home and Away” oraz Andie McDowell i Catherine Tate.

Pełnoprawną bohaterką filmu jest… moda. Kostiumolog Shay Cunliffe poświęciła kilka tygodni na zrobienie zakupów w Paryżu, Nowym Jorku, Londynie i Budapeszcie. „W filmie zobaczycie stroje od projektantów, wypożyczone kostiumy i ubrania szyte na zamówienie. Wszystkie piękne i idealnie dopasowane. Swoich pięknych strojów użyczyły nam takie domy mody jak Dior, Chanel, De La Renta czy Gucci.” – mówi Cunliffe.

Wiele scen rozgrywa się w Monako, w Hotel de Paris. Scenograf Hugo Lucyzc-Wyhowski opowiada, że powstawały głównie w studiu : „Musieliśmy odtworzyć lobby i inne pomieszczenia. Dokonaliśmy tego w studiu w Budapeszcie.”

Zanim ekipa dotarła do Monako, przez pięć dni pracowała w Paryżu. W filmie zobaczymy wieżę Eiffla, Luwr, Łuk Triumfalny i inne najbardziej znane miejsca miasta. „Mieliśmy mało czasu, trochę ścigaliśmy się z czasem. Mam jednak nadzieję, że udało nam się pokazać piękny Paryż, tak jak zrobiło to wielu francuskich filmowców, których uwielbiam.” – mówi reżyser.

6 maja 2010 roku, drugiego dnia zdjęć, Selena Gomez wsiadła na konia, żeby zagrać w najtrudniejszej scenie filmu – grze w polo. Jej bohaterka, Grace, pochodzi z Teksasu, więc świetnie jeździ konno. Aktorka uczyła się tego przez kilka tygodni. Sprawę komplikował fakt, że Grace udawała Cordelię, więc nie mogła pokazać jak dobrze czuje się w siodle. „Zależało nam na tym, żeby scena przywodziła na myśl słynne wyścigi Royal Ascot. Scena jest elegancka i piękna.” – przekonują twórcy.

12 maja 2010 roku ekipa przeniosła się do Budapesztu, gdzie nakręcono scenę balu charytatywnego. „Architektura tego miasta jest równie zachwycająca jak paryska. Pałac Stefania, w którym kręciliśmy, jest absolutnie zachwycający.” – zapewnia scenograf.

Dech w piersiach zapierają również bohaterki, które pojawiły się na balu w przepięknych sukniach. Grace miała na sobie suknię balową Oscara de la Renty, do tego szafirowo-diamentowy naszyjnik Bvlgari. Emma i Meg założyły sukienki Diora o prostym kroju, zdobione kryształkami Svarovskiego. Charakteryzacja trwała 2,5 godziny. Dziewczynom zrobiono delikatne i dyskretne makijaże, które wydobyły ich naturalne piękno.

Ekipa pojechała z Pałacu Stefanii do Węgierskiej Opery Państwowej, w której powstały sceny rozgrywające się w lobby ekskluzywnego Hotel de Paris. W Budapeszcie spędzono jeszcze dwa dni, gdzie nakręcono m.in. randkę Meg i Rileya.

25 maja 2010 ekipa znalazła się w studiu filmowym, gdzie zbudowano replikę Hotel de Paris, gdzie kręcono sceny rozgrywające się w luksusowym apartamencie Cordelii. Z okien rozciąga się widok na Monte Carlo, który jest w rzeczywistości fototapetą.

5 czerwca 2010 roku kręcono na Dworcu Zachodnim w Budapeszcie zaprojektowanym przez Gustawa Eiffla (tak, TEGO Eiffla). Zdjęcia nieco zakłócały setki fanów pragnących zdobyć autografy od młodych gwiazd.

W dniach 14-16 czerwca 2010 roku powstały sceny rozgrywające się podczas balu charytatywnego. Nakręcono je w Bibliotece Szabo Ervin.

Bezucha przeczuwał, że kręcenie w Paryżu będzie szaleństwem. Nie mylił się. Zaraz po przylocie ekipa nakręciła… scenę przylotu. Kolejne cztery dni to kompletny chaos. „Nie mogłam uwierzyć, że jesteśmy w Paryżu i podziwiamy takie miejsca jak Łuk Triumfalny.” – mówi Katie Cassidy, a Selena Gomez dodaje : „Nigdy nie zapomnę sceny na wieży Eiffla. Było potwornie zimno, ale widziałam cały Paryż.”

Ekipa odwiedziła najpiękniejsze miejsca i zakątki stolicy Francji. Widzowie zobaczą m.in. Luwr i Bazylikę Sacre-Cour.

Po zakończeniu zdjęć w Paryżu, ekipa przeniosła się do Monako. Kręcono na plaży Larvotto, gdzie bohaterki korzystały z uroków morza i rozmawiały o swojej przyjaźni. Potem przyszedł czas na kręcenie w Hotel de Paris zbudowanym w 1864 roku. Kilkakrotnie trzeba było przerywać zdjęcia ze względu na odbywające się w hotelu spotkania, w których brali udział ambasadorowie czy dygnitarze.

Zdjęcia zakończyły się 8 lipca 2010 roku. „Bohaterki przeżywają przygodę jak Dorotka, która trafiła do Krainy Oz. Uczą się życia i zaczynają doceniać to, co mają. Grace uświadamia sobie, że najlepiej czuje się w rodzinnym mieście i kiedy jest we własnej skórze.” – mówi reżyser.

Selena Gomez spędziła w Europie kilka miesięcy, bo promowała tam swoją najnowszą płytę. „Rozumiem Grace, bo przeżyłam to co ona. Będąc w Europie dużo się nauczyłam i nigdy nie zapomnę tego doświadczenia. Poznałam wspaniałych ludzi, dojrzałam, skończyłam 18 lat. To był niezwykły czas.” – mówi aktorka.

SELENA GOMEZ (Grace/Cordelia) pochodzi z Teksasu, a karierę w szołbiznesie zaczęła od występów w programie dla dzieci „Barney i przyjaciele”.Największą popularność przyniosła jej rola Alex Russo w przebojowym serialu Disney Channel „Czarodzieje z Waverly Place” (na którego podstawie powstał też film pełnometrażowy). Wystąpiła gościnnie w innych serialach stacji, m.in. „Hannah Montana” czy „Nie ma to jak statek”. Pierwszą rolę filmową zagrała w 2003 roku w produkcji „Mali Agenci 3D: Trójwymiarowy odjazd”. Na swoim koncie ma występy w takich filmach jak „Kopciuszek : Roztańczona historia” i „Program ochrony księżniczek”.W 2009 roku wydała płytę „Kiss & Tell”. Od tamtej pory nagrała jeszcze dwa albumy i pojedyncze piosenki do filmów „Czarodzieje z Waverly Place” czy „101 dalmatyńczyków”.Nie dość, że śpiewa i gra, to jeszcze zaprojektowała linię ubrań – Kmart Dream Ou Loud. Angażuje się charytatywnie, współpracuje m.in. z organizacją UNICEF.

LEIGHTON MEESTER (Meg) jest znana z roli Blair Waldorff z niezwykle popularnego serialu „Plotkara”. Szybko zdobyła popularność, co zaowocowało rolami w takich filmach jak „Nocna randka”, „The Roommate” czy „Country Song”. Nie tylko gra, ale i śpiewa. Ostatnio podpisała kontrakt z Universal Republic, niebawem pojawią się single zwiastujące jej płytę.Pochodzi z Florydy, pierwsze kroki w aktorstwie stawiała w lokalnej produkcji „Czarnoksiężnika z Krainy OZ”. Pracowała też jako modelka, podpisała kontrakt z agencją Wilhelmina i brała udział m.in. w kampanii reklamowej Ralpha Laurena.

KATIE CASSIDY (Emma) ma na swoim koncie udział w remake’u „Koszmaru z ulicy Wiązów” Sama Bayera i nowej wersji serialu „Melrose Place”. Można było ją oglądać w takich filmach jak „Uprowadzona” z Liamem Neesonem, „Walk the Talk” czy „Śmierć na żywo”.

CORY MONTEITH (Owen) jest jednym z najpopularniejszych młodych aktorów w Hollywood. Wszystko dzięki roli Finna w serialu „Glee”. Ma na swoim koncie role w takich produkcjach jak „Nie z tego świata”, „Tajemnice Smalville” czy „Instynkt mordercy”. Wystąpił w takich filmach jak „Wesołych Świąt”, „Oszukać przeznaczenie 3” czy „Niewidzialny”.

THOMAS BEZUCHA (reżyseria/scenariusz) obecnie jest filmowcem, ale wcześniej pracował w takich firmach jak COACH czy POLO/Ralph Lauren.Jego pierwszym filmem był „Big Eden”, który zdobył kilkanaście nagród na różnych festiwalach filmowych. Nakręcił jeszcze „Rodzinny dom wariatów”, a magazyn „Variety” umieścił go na liście dziesięciu najbardziej obiecujących scenarzystów nowego millenium.

APRIL BLAIR (scenariusz) zaczęła karierę scenopisarską w 2002 roku i od samego początku współpracuje z Thomasem Bezuchą. Ma na swoim koncie scenariusze do filmów „Świąteczna lawina”, „Blondynka w koszarach” i „Lemoniada gada”.

DENISE DI NOVI (produkcja) jest jedną z najprężniej działających hollywoodzkich producentek. Pracowała przy takich filmach jak „Małe kobietki” , „Edward Nożycoręki”, „Och, życie”, „Noce w Rodanthe”, „Stowarzyszenie wędrujących dżinsów”, „Ed Wood”, „Powrót Batmana” czy „Totalna magia”.Zaczynała jako dziennikarka. Pracowała w „National Observer” i „Canada AM”. Założyła wytwórnię Film Plan, a po przeprowadzce z Kanady do Las Angeles otworzyła z Arnoldem Kopelsonem Film Packages.Dołączyła do New World Pictures gdzie nadzorowała produkcję takich filmów jak „Śmiertelne zauroczenie” z Winoną Ryder. Kilkakrotnie współpracowała z Timem Burtonem – m.in. przy „Edwardzie Nożycorękim” i „Edzie Woodzie:.Współpracowała z Columbia Pictures, aż w końcu dołączyła do Warner Bros, gdzie pracuje do dziś.Pracowała przy serialu „Bez pardonu” stacji CBS, wyprodukowała „Eloise at the Plaza” i „Eloise at Christmastime” dla stacji ABC na podstawie książek dla dzieci.Obecnie pracuje nad takimi filmami jak „The Illustrated Man” Zacka Syndera czy „Last Summer of You and Me” na pdostawie książki Ann Brashares.

ALISON GREENSPAN (produkcja) wyprodukowała takie filmy jak „Noce w Rodanthe”, „Stowarzyszenie wędrujących dżinsów 2” czy „Czego pragnie dziewczyna”.Zaczynała od pracy w Creative Artist Agency, potem przez trzy lata pracowała w ImageMovers – wytwórni należącej do Roberta Zemeckisa i Jacka Rapka.Jest absolwentką University of Pennsylvania.

ARNON MILCHAN (produkcja wykonawcza) to uznany producent kina wysoko-budżetowego i niezależnego. W ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat zrealizował ponad sto filmów. Urodził się w Izraelu, studiował na Uniwersytecie w Genewie. Jego pierwszym sukcesem było przekształcenie firmy ojca w największe przedsiębiorstwo agrochemiczne w kraju. Do tej pory Milchan ma zmysł do interesów.

Niedługo potem zaczął pisać do filmu, telewizji i teatrów, co zawsze go interesowało. Jednym z jego pierwszych projektów był „Amadeusz” Romana Polańskiego, a także „Dizengoff 99”, „La Menace”, „The Medusa Touch” i mini-serial „Masada”. W latach osiemdziesiątych wyprodukował między innymi „Króla komedii” Martina Scorsese, „Dawno temu w Ameryce” Sergio Leone i „Brazil” Terry’ego Gilliama.Po sukcesach „Pretty Woman” i „Wojny państwa Rose” Milchan założył New Regency Productions, w ramach którego zrealizowano takie filmy, jak „J.F.K” , „Sommersby”, „Czas zabijania”, „Uwolnić orkę”, „Klient”, „Tin Cup”, „Liberator”, „Tajemnice Los Angeles” , „Adwokat Diabła”, „Negocjator”, „Miasto Aniołów”, „Osaczeni” , „Podziemny krąg”, „Daredevil”, „Człowiek w ogniu”, „Zgadnij kto”, „Strażacki pies” czy „Alvin i wiewiórki”.

Najnowszymi filmami, które wyprodukował są „Lustra” z Kieferem Sutherlandem, „Ślubne wojny” z Kate Hudson (która jest także producentką filmu) i Anne Hathaway, „Obcy na poddaszu”– komedię przygodową o grupie nastolatków, która broni swojego domu w Michigan przed atakiem kosmitów; „Marley i ja” na podstawie książki Johna Grogana z Owenem Wilsonem, Jennifer Aniston, Alanem Arkinem, Erichem Danem i Kathleen Turner.

Milchan nawiązał współpracę z dwoma, wpływowi partnerami – Nine Network i Twentieth Century Fox. Fox odpowiada za dystrybucję filmów Regency na całym świecie (z wyjątkiem Niemiec, z którymi Regency zawarło osobną umowę), łącznie z sieciami kablowymi w Stanach, a także telewizją płatną i publiczną w innych krajach.Firma Milchana prężnie działa na rynku telewizyjnym, za pośrednictwem Regency Television („Zwariowany świat Malcolma”, „The Bernie Mac Show”). Regency wykupiło także udziały Chanel 10, BabyFirstTV i Izraeli TV Network. Ma także wyłączność do transmisji wydarzeń związanych z Sony Ericsson Women’s Tennis Association.

HUGO LUCYZC-WYHOWSKI (scenografia) pochodzi ze Szkocji, ukończył University of Newcastle Upon Tyne. Z wykształcenia jest malarzem, karierę w przemyśle filmowym zaczynał od kręcenia teledysków i reklam telewizyjnych.Jest autorem scenografii do takich filmów jak „Kuzynka Bette”, „Dirty Dancing 2”, „Przekręt”, „Pani Henderson”, „Życie małżeńskie” czy „Chłopiec z Marsa”.

SHAY CUNLIFFE (kostiumy) ukończyła University of Bristol, a karierę zaczynała od pracy w nowojorskich teatrach.Pierwszym filmem, przy którym pracowała, był „Pani Soffel”. Zaprojektowała kostiumy do takich produkcji jak „Myszy i ludzie”, „Wyznawcy zła”, „Byle do wiosny”, „Sknerus”, „Dolores”, „Człowiek bez twarzy”, „Mężowie i żona”, „A właśnie, że tak!”, „2012”, „Kobiety pragną bardziej” czy „Skąd wiesz?”.

Więcej o filmie:


https://vod.plus?cid=fAmDJkjC