FILM

Nieodebrane połączenie (2008)

One Missed Call
Inne tytuły: Don't Pick Up the Cell Phone!

Pressbook

Film One Missed Call wyreżyserował Eric Valette, na podstawie scenariusza Andrew Klavana, napisanego na podstawie powieści "Chakushin Ari" autorstwa Yasushi Akimoto. Funkcję producentów pełnią: Broderick Johnson, Andrew A. Kosove, Scott Kroopf, Jennie Lew Tugend i Lauren C. Weissman. Producentami wykonawczymi są: Shinya Egawa, Timothy M. Bourne, Martin Schuermann, Josef Lautenschlager i Andreas Thiesmeyer, a współproducentami: Steven P. Wegner, Elizabeth Kushman, Alison Haskovec, Manfred Heid i Gerd Koechlin.

W skład ekipy technicznej weszli: reżyser obrazu Glen MacPherson, scenograf Laurence Bennett, montażysta Steven Mirkovich oraz projektantka kostiumów Sandra Hernandez. Muzykę skomponowali Reinhold Heil i Johnny Klimek, zaś nadzór muzyczny pełniła Deva Anderson.

Niewinny komunikat "Masz jedno nieodebrane połączenie" na stałe wszedł do naszego języka, odkąd telefon komórkowy stał się nieodłącznym przedmiotem w życiu każdego z nas.Te cztery słowa na wyświetlaczu telefonu na ogół wywołują uczucie ciekawości lub rozczarowania, ale u Beth Raymond i jej przyjaciół wzbudzają tylko obłędny strach.

"Jak bardzo przerażający byłby upiór, który potrafiłby się przemieszczać przez fale elektromagnetyczne" - zastanawia się reżyser, Eric Valette. - "To prosty pomysł, ale w tym projekcie najbardziej zainteresowała mnie głębia i uniwersalność opowiadanej historii".

Inspiracją do nakręcenia One Missed Call była powieść "Chakushin Ari" popularnego japońskiego pisarza, Yasushiego Akimoto. Powieść po raz pierwszy zekranizował w 2003 roku znany japoński reżyser, Takashi Miike.

Producentka Jennie Lew Tugend, która zdecydowała się zrobić remake japońskiego thrillera dla widowni amerykańskiej, stwierdza: "Uważam, że opowieści o duchach są bardzo uniwersalne. Fakt, że ktoś ponosi niesprawiedliwą śmierć i zostawia po sobie niedokończone sprawy jest ideą ponadkulturową, podobnie jak przerażająca wizja ducha tej osoby straszącego lub starającego się zabić innych".

"Ten film nie jest brutalny, ale jest bez wątpienia przerażający" - mówi producent Andrew A. Kosove. - "Strach budzą tu nieprzewidywane wydarzenia, które są szokujące dla psychiki widzów".

"Łącząc niespokojnego ducha z technologią komórkową, nadajemy tej klasycznej opowieści o duchach nowoczesnego posmaku" - wyjaśnia producentka Lauren C. Weissman. "Pomysł przerażającej rozmowy kończącej się nagraniem wiadomości głosowej, która informuje odbiorcę, że zostały mu trzy dni życia, wydał mi się przerażający i interesujący".

Producent Broderic Johnson stwierdza: "To co słyszysz nie jest twoim standardowym dzwonkiem, a kiedy odsłuchujesz wiadomość, wpadasz w panikę, ponieważ słyszysz własną śmierć".

O przygotowanie amerykańskiej wersji scenariusza One Missed Call poproszono utalentowanego powieściopisarza i autora scenariuszy, Andrew Klavana. Klavan, będący fanem japońskich horrorów, czyli gatunku "J-horror", wspomina: "Producent Scott Kroopf przysłał mi płytę DVD z oryginalną wersją filmu. Byłem wtedy w podróży, więc zobaczyłem ten film w hotelu na ekranie mojego laptopa. Pod koniec byłem tak przestraszony, że zakrywałem oczy rękami i oglądałem film przez palce. Chciałem przewinąć go do przodu, ale nie mogłem tego zrobić, w ogóle nie mogłem się ruszyć". Jednym z wyzwań, przed którymi stanął Klavan podczas adaptacji scenariusza, było zmodyfikowanie pewnych ważnych elementów tej opowieści tak, aby bardziej pasowały do kultury amerykańskiej, nie wypaczając przy tym oryginału. "Chociaż główna idea One Missed Call wykracza poza granice językowe i kulturowe, twórcy oryginału przyjęli, że publiczność będzie znała japońskie miejskie legendy i inne znane w tej kulturze opowieści, które generalnie są obce dla większości Amerykanów. Z tego powodu musiałem zamienić część tych elementów w obrazy i treści, które spotkają się z większym zrozumieniem widowni amerykańskiej i wywołają w niej silniejszy strach".

Kroopf dodaje: "Pozostaliśmy wierni oryginalnemu przekazowi, ale przygotowując adaptację, zdaliśmy sobie sprawę, że to, co może wydawać się straszne Japończykom, niekoniecznie podziała w taki sam sposób na naszych widzów. Filmy amerykańskie i japońskie różnią się również tempem akcji, więc bardzo staraliśmy się znaleźć reżysera, który poradzi sobie z obydwoma tymi problemami".

Tugend opowiada: "Poszukując odpowiedniego reżysera, trafiliśmy na francuski thriller Maléfique Erica Valette'a. Film, którego akcja osadzona jest w więzieniu, opowiada o grupie współwięźniów, którzy odnajdują księgę z zaklęciami i starają się wykorzystać ją do ucieczki, ale nie wszystko idzie zgodnie z planem. Byliśmy pod wielkim wrażeniem tego, jak Ericowi udało się przedstawić historię dziejącą się na tak małej przestrzeni i tego, jak wielki efekt ona na nas wywarła".

Kosove stwierdza: "Tym filmem Ericowi udało się wywołać w widzach olbrzymie napięcie i wciągnąć ich w tajemnicę przy użyciu dosyć minimalistycznych środków. Jego styl reżyserowania stanowi połączenie niezwykłej precyzji, naturalności i świetnego wykorzystania aktorów. Dlatego też byliśmy przekonani, że Eric będzie potrafił zrobić z tego materiału coś bardzo wyjątkowego i bardzo szczególnego".

Johnson wspomina: "Już podczas wstępnych spotkań Eric bardzo pomógł nam w ustaleniu sposobu realizacji tego filmu. Sporządził bogate notatki, które przesłał każdemu z nas. Stworzył też scenopisy i zebrał ilustracje przedstawiające jego wizję filmu".

Kroopf dodaje: "Eric dokładnie wiedział, jak przedstawić swoich bohaterów i ich relacje, by film ten wywoływał jak największy strach i przerażenie. Miał jasno określone cele i wiedział, czego chce".

"Fani tego rodzaju filmów mają pewne oczekiwania" - mówi Weissman. - "Uwielbiają horrory, ale musimy pamiętać, że tym razem mamy dla nich opowieść o duchach. Eric to rozumiał i wiedział, jak sprawić, by napięcie rosło z każdą minutą filmu".

Valette, dla którego jest to pierwszy amerykański film fabularny, stwierdza: "One Missed Call przypomina mi klimatem horrory z lat 70., które uwielbiam. To nieprzewidywalny film, w którym najważniejsi są bohaterowie. Z drugiej strony jest to bardzo współczesna opowieść, osadzona w świecie, gdzie właściwie każdy ma telefon komórkowy. Tyle, że jest to świat, gdzie nie tylko ludzie nauczyli się ich używać".

IDENTYFIKACJA DZWONIĄCEGO

W filmie One Missed Call opisano kilka koszmarnych dni z życia Beth Raymond, studentki psychologii, której przyjaciele umierają po otrzymaniu przerażających telefonów. Detektyw Jack Andrews, który stracił siostrę w tajemniczym pożarze szpitala, odkrywa dziwny związek pomiędzy śmiercią swojej siostry i zgonami przyjaciół Beth. Kiedy w końcu przerażający rozmówca dzwoni do Beth, dwójka naszych bohaterów rozpoczyna wyścig z czasem, by przełamać pasmo nieszczęść i zmierzyć się ze złem.

W roli Beth Raymond osadzono Shannyn Sossamon. Aktorka zauważa: "Wydawać by się mogło, że Beth ma nad wszystkim kontrolę. Jest dobrą studentką i wspaniałą przyjaciółką, zawsze jest blisko ludzi, na których jej zależy. Skrywa w sobie jednak traumatyczne przeżycia, o czym dowiadujemy się, kiedy w połowie opowieści zły duch zmusi ją do zmierzenia się z demonami jej przeszłości".

"Bardzo chciałem, żeby to właśnie Shannyn zagrała rolę Beth" - stwierdza Valette. -"Zobaczyłem ją w Żyć szybko, umierać młodo i pomyślałem, że jest idealna do tej roli. Jest świetną aktorką, które rozumie najmniejsze nawet subtelności, co było konieczne, żeby dobrze odegrać tę postać".

Kroopt dodaje: "Shannyn jest niebywale utalentowaną aktorką. Jednocześnie bardzo twardo stąpa po ziemi, co dobrze pasuje do granej przez nią roli. Beth to opiekuńcza osoba, która dla wszystkich swoich przyjaciół chce być dobrą starszą siostrą. Po pewnym czasie dowiadujemy się jednak, że jej bezinteresowność jest jakby produktem ubocznym zdławionych wspomnień z dzieciństwa. Uważaliśmy, że Shannon świetnie sobie poradzi z przedstawieniem tak skomplikowanej postaci".

Sossamon wymienia kilka powodów, dla których zgodziła się wziąć udział w tym projekcie: "Stwierdziłam, że scenariusz jest bardzo dobrze napisany. Podobał mi się motyw ludzkiego odosobnienia, który jest dosyć ironiczny, ponieważ w tych czasach wszyscy jesteśmy połączeni dzięki telefonom komórkowym. Bardzo zaraźliwy był też entuzjazm Erica. Od momentu, kiedy pierwszy raz się spotkaliśmy, wiedziałam, że świetnie mi się będzie z nim pracować. Niczego nie udaje i jest tak kreatywny, że aż nie sposób nie dać z siebie wszystkiego. Był też bardzo stanowczy w swojej dbałości o to, by wszystkie sytuacje w filmie były naturalne i rzeczywiste".

Na początku filmu poznajemy Beth jako studentkę żyjącą w idyllicznym świecie amerykańskiego kampusu uniwersyteckiego. Jest otoczona przez przyjaciół i znajomych ze studiów, co pozwala jej zupełnie odciąć się od zewnętrznego świata i od swojej mrocznej przeszłości. "W życiu Beth wszystko układa się cudownie, dopóki jej przyjaciele nie zaczynają otrzymywać tajemniczych telefonów. Kiedy sprawdzają skrzynkę głosową, słyszą odgłosy swojej własnej śmierci" - wyjaśnia Sossamon. - "Później, dokładnie trzy dni po otrzymaniu połączenia, przyjaciół Beth dosięga przerażający los i umierają dokładnie tak, jak wcześniej usłyszeli to w tych wiadomościach".

W dniach następujących po każdym z tych telefonów ofiary doświadczają niepokojących halucynacji, zaś w momencie śmierci z ust każdej z nich wypada czerwony cukierek, co może sugerować, że za całą tą historią stoją siły nie z tego świata. "Spróbuj iść na komisariat i opowiedzieć policjantom o rzeczach nadprzyrodzonych. Zobaczysz, jak szybko znajdziesz się za kratkami" - śmieje się Sossamon.

Gdyby nie detektyw Jack Andrews, prawdopodobnie tak właśnie skończyłaby Beth.

W roli Jacka Andrewsa zobaczymy Eda Burnsa, który sam pochodzi z rodziny nowojorskich policjantów. "Mój ojciec, mój wujek, pięciu moich kuzynów i trzech moich najlepszych kumpli z dzieciństwa to gliniarze. Ich świat bynajmniej nie jest mi obcy".

Po usłyszeniu strasznych wieści o Jean, swojej siostrze, Jack pędzi do kostnicy, żeby zidentyfikować ciało i odebrać jej rzeczy. Kiedy się tam znajduje, znajduje w ustach swojej siostry czerwony cukierek. Wszystko to wydaje się pozbawione sensu, ale w pewnym momencie Jack przypadkiem słyszy Beth opisującą swoje przeżycia sceptycznie nastawionej policjantce na komisariacie. "Jack jest jedyną osobą w całym budynku, która jest gotowa wysłuchać opowieści Beth, ponieważ wszyscy jej przyjaciele mieli w ustach po śmierci czerwony cukierek".

"Jack i Beth są jedynymi osobami, które widzą związek między tymi zgonami" - mówi Andrew Kosove. - "Kiedy zaczynają łączyć elementy układanki, przyciąga ich do siebie wspólne pragnienie wyjaśnienia, co się dzieje".

Burns twierdzi, że jedną z rzeczy, które najbardziej podobały mu się w scenariuszu, był związek Beth i Jacka, który jest dosyć skomplikowany i zmienia się przez cały film. "Uczucie, które rozwija się między Beth a Jackiem w tym filmie, przywodzi mi na myśl klasyczne hollywoodzkie produkcje sprzed lat".

"To wyjątkowy aspekt tego filmu" - mówi Sossamon. - "Beth uważa Jacka za przystojnego gentlemana. Kiedy spotykają się po raz pierwszy, on naprawdę stara się wyjaśnić, dlaczego jej przyjaciele zmarli i nie przy tym żadnych ukrytych motywów. Podobają się sobie nawzajem, ale ze względu na tragedie, które ich dotknęły, są bardzo powściągliwi. Uczucia ich łączące są zatem bardzo skomplikowane".

Po obejrzeniu Maléfique Burns, który jest także reżyserem, nie mógł wprost doczekać się rozpoczęcia pracy z Erikiem Valette. Burns mówi: "Nigdy nie wystąpiłem w horrorze ani nie wyreżyserowałem takiego filmu. Bacznie się przyglądałem, jak wiele i czego Eric musiał się nauczyć, żeby nakręcić film tego typu. Ma swoje sposoby na budowania napięcia i klimatu, a trzeba przyznać, że robi to z niezwykłą elegancją".

Valette również nie szczędzi pochwał Burnsowi: "Ed jest bardzo spokojny, zrelaksowany i wyjątkowy bystry. Jest świetnym aktorem, ale jest też reżyserem, więc dobrze rozumie reżyserki żargon i potrafi docenić wyzwania, jakim musi sprostać reżyser. W roli Jacka jest doskonały, ponieważ gra go w bardzo prawdziwy sposób, wnosi do tej postaci wiele spokoju, jednocześnie pokazując jej wrażliwość".

Sossamon, która pracowała z Burnsem pierwszy raz, stwierdza: "Ed i ja świetnie się dogadywaliśmy i dobrze rozumieliśmy. Jest bardzo dobrym aktorem, a do tego cały czas potrafił mnie rozbawić".

"Shannyn była genialna" - stwierdza Burns. - "Bardzo skupia się na swojej roli, stara się wypaść jak najlepiej i jest do tego bardzo zabawna. Ma świetne poczucie humoru i nie przeszkadza jej moje błaznowanie. Mamy też podobne zdanie o pracy z Erikiem. Wiedzieliśmy, że jesteśmy w dobrych rękach".

W roli Taylor Anthony, najlepszej przyjaciółki Beth, wystąpiła obiecująca młoda aktorka Ana Claudia Talancon. Kiedy Taylor znajduje na skrzynce głosowej nagranie swojej śmierci, za wszelką cenę stara się uniknąć nieuniknionego.

"Taylor jest kompletnie załamana po otrzymaniu tego połączenia, ponieważ widziała, co stało się z jej przyjaciółmi" - mówi Broderick Johnson. - "Wie, że czas ucieka".

W swojej desperacji Taylor odnajduje zbawcę - choć zbawcę fałszywego - w osobie bezlitosnego producenta telewizyjnego reality show, Teda Summersa (w tej roli Ray Wise). Summers daje Taylor szansę uniknięcia nadchodzącego losu, proponując jej poddanie się egzorcyzmom, które będą mogli obejrzeć widzowie jego reality show "American Miracles".

Wise opowiada: "Kiedy tylko moja postać dowiaduje się, że wydarzyło się coś nadnaturalnego, od razu chce się tym zająć, wierząc, że zdobędzie świetny materiał do swojego programu. Za wszelką cenę stara się znaleźć Taylor i dzieli się z nią swoim pomysłem, przekonując ją, że dzięki temu programowi zostanie uratowana".

Talancon przyjęła wyzwanie wzięcia udziału w skomplikowanej scenie egzorcyzmów, której nakręcenie zajęło aż tydzień. "To była prawdziwa emocjonalna karuzela, ciągłe rozpoczynanie kręcenia tej sceny, zatrzymywanie się, przerwy na ustawianie świateł. Pod koniec dnia byłam przez to wyczerpana" - wspomina Talanco.

Do kręgu pechowych przyjaciół Beth należą też Leann Cole (Azura Skye), Brian Sousa (Johnny Lewis) oraz Shelley Baum (Meagan Good). W filmie zobaczymy też Margaret Cho w roli sceptycznej policjantki Mickey Lee, która nie wierzy w paranormalne opowieści Beth, oraz Jasona Beghe, który gra Raya Purvisa, telewizyjnego egzorcystę z reality show "American Miracles".

DZWONIĄC W CIEMNOŚCIACH

Valette opisuje swoją wizję wyglądu i klimatu One Missed Call jako "naturalistyczną i prawdziwą, mroczną i naturalną". Valette mówi: "Chciałem wykorzystać subtelne efekty dźwiękowe i zmiany oświetlenia, by widzowie cały czas czuli niepokój. Chciałem, by obejrzenie tego filmu było dla nich prawdziwie przerażającym doświadczeniem".

Valette bardzo skupiał się na przygotowaniu fragmentów pokazujących upiorne halucynacje osób, które otrzymały śmiercionośne połączenie.

"Ericowi należy się wielkie uznanie za genialne pomysły na przedstawienie duchów" - mówi Lauren C. Weissman. "Wraz z naszymi projektantami spędził miesiące na wyszukiwaniu najbardziej przerażających filmowych zjaw.

Później jeszcze bardziej podrasowaliśmy ich wygląd, więc uważam, że wyglądają wyjątkowo i naprawdę strasznie". Kierownik ds. efektów wizualnych Brian Walsh stwierdza: "Efekty wizualne w tym filmie są kluczowe, ponieważ większość postaci, które stworzyliśmy, nie jest groteskowych. Opisałbym je bardziej jako budzące przerażenie i wywołujące obłęd".

Jennie Lew Tugend dodaje: "Eric nie chciał, by zjawy te wyglądały jak zombie lub ghule. Opisywał je za to jako niezwykłe, niepokojące i odrażające".

Valette osiągnął ten efekt, ukazując istoty z innego świata jako stare porcelanowe lalki. Walsh mówi: "Są przez to wyjątkowo straszne. Większość lalek jest w niepokojący sposób gładka i blada, a my zdecydowaliśmy się na zwiększenie tego efektu, pokazując ruch pod skórą ich twarzy i rozchylające się pęknięcia na ich powierzchni". Filmowcy starali się ograniczyć stosowanie efektów cyfrowych, ale dzięki generowanym komputerowo obrazom Valette mógł trzymać się oryginalnego scenopisu i przedstawić sceny halucynacji tak, jak chciał. Efekty wizualne stworzone przez Zoic Studios powstały z płynnego połączenia scen wykorzystujących rzeczywiste elementy z obrazami generowanymi komputerowo.

Główne zdjęcia rozpoczęły się pod koniec lipca 2006 r. w różnych częściach Atlanty. Kręcono w istniejących lokalizacjach, w tym na kampusie uczelni Georgia Tech. "Wykorzystaliśmy Atlantę do maksimum. To piękne miasto" - mówi urodzony w Paryżu Valette.

"Bardzo się cieszę, że mogłem pokazać moją własną wizję tej przerażającej opowieści o duchach oraz że obsada i cała ekipa tak świetnie się spisali" - podsumowuje Valette. "Teraz mam już tylko nadzieję, że widzowie będą trząść się ze strachu i będą myśleć o tym filmie za każdym razem, kiedy nie uda im się odebrać połączenia".

SHANNYN SOSSAMON (Beth Raymond) wystąpiła ostatnio wraz z Patrickiem Fugitem w filmie Wristcutters: A Love Story, wysoko ocenionym debiucie scenarzysty i reżysera Gorana Dukica, który był nominowany do dwóch nagród Independent Spirit, głównej nagrody jury Festiwalu Filmowego w Sundance oraz nagrody Humanitas.

Sossamon została wypatrzona przez reżysera castingu, Francine Maisler, która w roku 2001 zaproponowała ją Brianowi Helgelandowi do filmu Obłędny rycerz, w którym wystąpił też Heath Ledger. W roku 2002 Sossamon wystąpiła u boku Josha Hartnetta w filmie 40 dni i 40 nocy oraz w filmie Rogera Avary'ego Żyć szybko, umierać młodo. Rok później ponownie zagrała w filmie Helgelanda i ponownie spotkała się na planie w Ledgerem, występując w obrazie Zjadacz grzechów. Pojawiła się także w filmach: Kiss Kiss, Bang Bang, Niewidzialny morderca oraz Cena uczuć.

Niedawno zakończyła też pracę nad dwoma filmami niezależnymi: Life Is Hot in Cracktown oraz The Heavy. W grudniu zeszłego roku zagrała też ciekawy epizod w filmie Holiday Nancy Meyers, w którym wystąpili też Jack Black, Kate Winslet i Cameron Diaz.

Na małym ekranie widzowie mogą zobaczyć Sossamon w serialu przygodowym Moonlight telewizji CBS. Pojawiła się też w serialu Dirt telewizji FX, gdzie główną rolę gra Courtney Cox.

ED BURNS (Jack Andrews) to znany aktor, scenarzysta, reżyser i producent. Jego ostatni film, Purple Violets, miał premierę w roku 2007 na Festiwalu Filmowym w Tribece i był pierwszym filmem fabularnym rozpowszechnianym wyłącznie przez iTunes. Był to już ósmy film, w którym Burns jednocześnie pełnił funkcje reżysera, scenarzysty, producenta i aktora. Poza nim w Purple Violets występują Debra Messing, Patrick Wilson i Selma Blair. W styczniu Burnsa będzie można zobaczyć w One Missed Call oraz w komedii romantycznej 27 Dresses, w której wystąpią też Katherine Heigl i James Marsden. W tej chwili Burns pracuje także nad serią komiksów pt. "Dock Wolloper" dla Virgin Comics, które opowiadać będą o gangsterach z Nowego Jorku lat 20. W planach jest też nakręcenie filmu fabularnego na ich podstawie.

Burns wystąpił niedawno obok gwiazd takich, jak Kate Winslet i Jude Law, w filmie Holiday reżyserowanym przez Nancy Meyers. W roku 2006 Burnsa można było zobaczyć w filmie Gdzie jest Kitty? oraz filmie Tydzień kawalerski, w którym poza nim wystąpili Brittany Murphy, John Leguizamo, Jay Mohr i Donal Logue oraz do którego Burns napisał scenariusz i który wyreżyserował. Burns wystąpił wraz z Dustinem Hoffmanem i Andym Garcią w filmie James Foleya Przekręt doskonały, który miał swoją premierę w roku 2003 na Festiwalu Filmowym Sundance. Burnsa można było też zobaczyć w komedii romantycznej Co za życie, gdzie zagrał obok Angeliny Jolie, filmie 15 minut, gdzie wystąpił też Robert de Niro, oraz w filmie Stevena Spielberga Szeregowiec Ryan.

Wielką popularność wśród krytyków i widzów zdobył reżyserski debiut Burnsa, Piwne rozmowy braci McMullen, który przyniósł mu też główną nagrodę jury na Festiwalu Filmowym Sundance w roku 1995. Budżet filmu, do którego Burns napisał scenariusz, w którym zagrał i który wyreżyserował, wynosił zaledwie 25 000 dolarów, ale w samych tylko Stanach Zjednoczonych przyniósł dochód przekraczający 10 milionów dolarów, co uczyniło z niego najbardziej dochodowy film roku. Film też zdobył też nagrodę Independent Spirit Award w kategorii "Najlepszy debiut" w roku 1996.

Burns ponownie zdecydował się podjąć jednocześnie roli scenarzysty, reżysera, producenta i aktora, kręcąc komedię romantyczną Ta jedyna, w której wystąpiły Jennifer Aniston i Cameron Diaz. Kolejne filmy, przy których Burns pełnił kilka funkcji, to: kameralny dramat Nie patrz wstecz z Lauren Holly i Jonem Bon Jovi, komedia romantyczna Sidewalks of New York z Heather Graham, Brittany Murphy, Rosario Dawson i Stanleyem Tuccim oraz osadzony w latach 80. dramat Środa popielcowa, w którym w role dwóch braci starających się uciec od swojej przeszłości wcielili się Elijah Wood i sam Burns.

Ed Burns i jego brat, Brian, byli też producentami wykonawczymi wymyślonego przez siebie serialu telewizji NBC The Fighting Fitzgeralds, w którym wystąpił Brian Dennehy.

Burns studiował na kierunku filmowym w Hunter College w Nowym Jorku.

ANA CLAUDIA TALANCON (Taylor Anthony) po raz pierwszy zwróciła na siebie uwagę międzynarodowych widzów i krytyków występem u boku Gaela Garcii Bernal w filmie Carlosa Carrery Zbrodnia Ojca Amaro. Obraz ten zdobył nominacje do Oscara i Złotego Globu dla najlepszego filmu zagranicznego i był najbardziej kasowym filmem w historii meksykańskiej kinematografii. Stowarzyszenie krytyków National Board of Review uznało ten obraz za jeden z pięciu najlepszych filmów zagranicznych roku 2002.

Talancon zadebiutowała na dużym ekranie występem u boku Diego Luny w filmie Kometa w reżyserii Jose Buila i Marii Sistach. Za swoją rolę otrzymała nominację do nagrody Ariel (meksykańska nagroda filmowa) dla najlepszej aktorki. Wystąpiła także w wyświetlanym na Festiwalu Sundance filmie Porywacze, zapaśnik i papuga w reżyserii Alejandro Lozano, filmie Renee Chabrii Sueno - marzenia wyprodukowanym przez Marca Forstera, w którym wystąpił też John Leguizamo, w meksykańskim przeboju Ladies Night oraz filmie Rafaela Gutierreza Mujer Alabastrina.

Ostatnio widzowie mieli okazję zobaczyć Talancon w filmie zgłoszonym do konkursu na Festiwalu Filmowym w Cannes - Fast Food Nation, który opowiada o zagrożeniach dla zdrowia związanych z jedzeniem w restauracjach fast food. Współtwórcą scenariusza i reżyserem tego filmu był Richard Linklater, a wystąpili w nim Ethan Hawke, Greg Kinnear i Catalina Sandino Moreno. Talancon wystąpiła też w wyświetlanym w 2006 roku podczas Festiwalu Filmowego w Tribece filmie Alone With Her, który wyreżyserował i do którego scenariusz napisał Eric Nicolas.

Talancon urodziła się w Cancun, w Meksyku. Studiowała aktorstwo u Albio Paza i uczęszczała na warsztaty aktorskie Hectora Mendozy i Raula Quintanilli w Mexico City. Na początku swojej kariery występowała w meksykańskich, argentyńskich i brazylijskich telenowelach.

RAY WISE (Ted Summers) występuje obecnie w popularnym serialu komediowym telewizji CW, Reaper, gdzie gra samego Diabła. Wise to aktor, który ma za sobą długą karierę kinową i telewizyjną. Uwagę krytyków przykuła jego doskonała rola przeżywającego trudności dziennikarza Dona Hollenbecka w filmie Good Night, and Good Luck, na planie którego funkcje scenarzysty, reżysera i jednego z aktorów pełnił George Clooney. Wise i reszta aktorów otrzymali za ten film nominacje do nagród Critics Choice Award oraz SAG w kategorii "Najlepsza obsada".

Wise wystąpił w ponad 30 filmach fabularnych. Na tej liście znaleźć można między innymi następujące tytuły: Smakosz 2, Gra dla dwojga z Vivicą A. Fox, Bob Roberts z Timem Robbinsem, Wschodzące słońce z Wesleyem Snipesem, Pościg z Charlie Sheenem, Robocop, Zagadka Powdera z Mary Steenburgen i Jeffem Goldblumem oraz The Rainmakers. Jedną z ulubionych ról Wise był Sol Gann, ojciec rodziny w rozgrywającym się w czasach Wielkiego Kryzysu klasycznym dramacie familijnym Podróż Natty Gann.

Na ekranie telewizorów Wise'a można było podziwiać w roli wiceprezydenta Hala Gardnera w popularnym serialu telewizji FOX 24 godziny, gdzie występował wraz z Kieferem Sutherlandem. Wśród jego innych projektów telewizyjnych znajdziemy między innymi: The Battle of Shaker Heights epicki film telewizyjny HBO/Project Greenlight, The Closer, Kości, CSI: Kryminalne zagadki Las Vegas, Prawo i bezprawie, Prezydencki poker, Resurrection Blvd., Uśmiech losu, Savannah, The Larry Sanders Show, Knots Landing, Dynastia Colbych, Dallas oraz Miasteczko Twin Peaks.

Dotychczas Wise wystąpił też w 85 sztukach, ma na koncie między innymi występy na Broadwayu w sztukach Romeo i Julia oraz Świętoszek. Jego występ w roli Yanka Smitha w sztuce Eugene'a O'Neilla The Hairy Ape spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem, a w 1983 roku za swoją rolę w sztuce Sama Sheparda The Tooth of Crime otrzymał nagrodę OBIE.

Wkrótce będziemy mogli go zobaczyć w horrorze komediowym Infestation reżyserowanym przez Kyle'a Rankina oraz w pełnym tajemnic dramacie kryminalnym Drapieżnik, w którym wystąpi obok Richarda Gere i Claire Danes.

AZURA SKYE (Leann Cole) ostatnio pojawiła się na ekranie w towarzystwie Timothy'ego Huttona, Leelee Sobieski i Davida Strathairna w filmie Heavens Fall, opowiadającym prawdziwą historię procesów chłopców Scottsboro, które odbyły się w latach 30. w Alabamie. W roku 2007 Skye wystąpiła też wraz z Shanem Westem i Bijou Philips w filmie What We Do Is Secret, ekranizacji powieści opowiadającej o życiu Darby'ego Crasha z grupy The Germs. Skye zagrała też filmach: 28 dni, z udziałem Sandry Bullock, Włamanie na śniadanie Barry'ego Levinsona, Czerwony smok z Anthonym Hopkinsem i Edwardem Nortonem oraz Carolina z Shirley MacLaine i Julią Stiles.

Na małym ekranie Skye można zobaczyć u boku Laury Kighlinger i Nicholle Tom w popularnym serialu komediowym telewizji IFC The Minor Accomplishments of Jackie Woodman. Niedawno w telewizji wystąpiła też w serialach Kości oraz House M.D., a także w pilocie serialu Mr. and Mrs. Smith Douga Limana. Skye pojawia się też w serialu CSI: Kryminalne zagadki Miami. Pierwszy raz Azura Skye pojawiła się na ekranie w wieku 15 lat w filmie telewizji Showtime Sam jak palec, w którym wystąpili też Chris Cooper i James Earl Jones.

ERIC VALETTE (reżyser) filmem One Missed Call debiutuje jako reżyser fabularnego filmu amerykańskiego i anglojęzycznego. Ten bardzo ceniony i nagradzany francuski reżyser zdobył popularność wśród krytyków i widzów swoim pierwszym filmem pt. Maléfique. Obraz ten zdobył nagrody na Festiwalu Filmowym FantAsia oraz Festiwalu Filmowym w Gérardmer.

Wcześniejsze francuskie filmy Valette'a to krótkometrażowe Dégustation maison, Samedi i Dimanche et aussi Lundi, za który otrzymał nagrodę Prix Panavision na Festiwalu Filmowym w Avignon, nagrodę dla najlepszego filmu krótkometrażowego na festiwalu Cognac Festival du Film Policier i nagrodę Le Roger dla najlepszego francuskiego filmu krótkometrażowego na Festiwalu Filmowym w Nowym Jorku/Avignon, oraz Il est difficile de tuer queiqu'un, meme un Lundi, który wyróżniono nagrodą dla najlepszego krótkometrażowego filmu europejskiego na Cinenygma - Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Luksemburgu. Valette wystąpił też w filmie krótkometrażowym Entre quatre murs oraz zagrał samego siebie w krótkometrażowym J'etais.

Valette ostatnio napisał też scenariusz odcinka Sable Noir serialu Corps estranger dla francuskiej telewizji. Jego wcześniejsze telewizyjne osiągnięcia obejmują kilka odcinków Redoutables, Les, odcinek Chambre n' 13 oraz kilka odcinków Les Guignois de l'info.

Valette urodził się i wychował w Tuluzie we Francji, gdzie ukończył szkołę filmową.

ANDREW KLAVAN (scenarzysta) to znany autor powieści kryminalnych i scenariuszy. Wśród jego książek znajdziemy bestsellery "Don't Say a Word", na którego podstawie Gary Fleder nakręcił film z Michaelem Douglasem pt. Nikomu ani słowa, oraz "Prawdziwa zbrodnia", który zekranizował Clint Eastwood, obsadzając siebie w jednej z ról. Klavan napisał też scenariusz do filmu Szok dla systemu, w którym wystąpił Michael Caine.

Klavan wychował się na Long Island i jest jednym z czterech synów zmarłego już Gene'a Klavana, popularnego nowojorskiego radiowego didżeja, felietonisty i gospodarza programów w telewizji kablowej American Movie Classics. Klavan studiował na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley, ale zrezygnował z nauki dla pracy w programie informacyjnym lokalnego radia. Pisząc swoje pierwsze powieści, Klavan pracował jako reporter dla niskonakładowej gazety z hrabstwa Putnam w stanie Nowy Jork, recenzent dla Columbia Pictures oraz dziennikarz informacyjny radia WOR i ABC Radio Network.

Najbliższe projekty Klavana to horror The Imagined oraz thriller Brooklyn to Manhattan, opowiadający o czterech mieszkańcach Manhattanu, którzy po nieudanej transakcji narkotykowej ukrywają się przed zabójcami w tunelach brooklyńskiego metra.

BRODERICK JOHNSON i ANDREW A. KOSOVE (producenci) to prezesi Alcon Entertainment, których łączą te same cele zawodowe i przeszłość naukowa, ponieważ w 1989 roku razem zaczęli studia na Uniwersytecie Princeton. Kosove ukończył studia z wyróżnieniem, zdobywając tytuł magistra politologii i ekonomii. Johnson zdobył tytuł magistra ekonomii i pracował później jako analityk ilościowy w firmie Saloman Brothers w Nowym Jorku.

Kosove i Johnson pracowali razem w kilku przedsięwzięciach związanych z przemysłem filmowym, po czym w styczniu 1997 roku założyli wytwórnię Alcon Entertainment, wykorzystując pomoc finansową Fredericka W. Smitha - założyciela, prezesa i dyrektora wykonawczego korporacji Federal Express.

Alcon Entertainment, która świętuje w tym roku swoje 10-lecie, stała się jedną z czołowych samodzielnie finansowanych wytwórni filmowych na świecie. Filmy Alcon Entertainment, które okazały się największymi sukcesami, to między innymi: Mój przyjaciel, Skip, Stary, gdzie moja bryka?, Bezsenność, Zebra z klasą, Stowarzyszenie Wędrujących Dżinsów oraz 16 przecznic.

Ostatnią produkcją Alcon Entertainment jest film PS, I Love You, w którym wystąpili dwukrotna laureatka Oscara Hilary Swank, Gerard Butler, zdobywczyni Oscara Kathy Bates, Lisa Kudrow, Gina Gershon, Jeffrey Dean Morgan i Harry Connick Jr. Amerykańcy widzowie będą mogli oglądać PS, I Love You na ekranach kin od 21 grudnia. Wytwórnia Alcon rozpoczęła też ostatnio pracę nad sequelem popularnego hitu z roku 2005 pt. Stowarzyszenie wędrujących dżinsów. W rolach głównych ponownie zobaczymy cztery gwiazdy znane z pierwszej części filmu: Amber Tamblyn, Blake Lively, Americę Ferrerę i Alexis Bledel. Ta oczekiwana przez wielu kontynuacja trafi do kin latem 2008 roku.

SCOTT KROOPF (producent) w swojej karierze był producentem lub producentem wykonawczym bądź nadzorował produkcję ponad 60 filmów. Jego ostatnią produkcją był film The Hunting Party, do którego scenariusz napisał i który wyreżyserował Richard Shepard oraz w którym wystąpili Richard Gere i Terrence Howard.

Przez ostatnie trzy i pół roku Kroopf był wiceprzewodniczącym zarządu i prezesem Motion Picture Group w Intermedia. W tym czasie wyprodukował wyreżyserowany przez Billy'ego Raya film Ściśle tajne, w którym wystąpili Chris Cooper, Ryan Phillippe i Laura Linney, oraz wyreżyserowany przez Andrew O'Connera film Magicians, w którym wystąpił Robert Mitchell. Kroopf nadzorował też produkcję reżyserowanego przez Barry'ego Sonnenfelda filmu RV: Szalone wakacje na kółkach, w którym zagrał Robin Williams.

Zanim dołączył do Intermedia Kroopf był prezesem i dyrektorem ds. operacyjnych wytwórni Radar Pictures, którą założył z Tedem Fieldem. W tej wytwórni Kroopf wyprodukował filmy takie jak międzynarodowy hit Ostatni samuraj, w reżyserii Eda Zwicka, z Tomem Cruisem w roli głównej, Zathura - Kosmiczna przygoda, Kroniki Riddicka, Uwierz w miłość oraz Rozwód po francusku Merchanta Ivory'ego, z Kate Hudson i Naomi Watss w rolach głównych. W czasie swego zatrudnienia w wytwórni Radar Kroopf nadzorował także produkcję remake'u Teksańskiej masakry piłą mechaniczną w reżyserii Michaela Baya oraz pracował nad filmami Dziewczyna z moich koszmarów, Cios poniżej pasa oraz The Horseman.

Kroopf i Field założyli Radar Pictures na fundamentach dawnej wytwórni Interscope Communications, gdzie Kroop wyprodukował lub nadzorował produkcję bardzo wielu filmów, w tym między innymi: Jumanji, Uciekająca panna młoda, Wspaniała przygoda Billa i Teda, Szalona wyprawa Billa i Teda, Pitch Black, Gorzej być nie może, Klincz, Symfonia życia, Ręka nad kołyską, Koktajl, Ptaszek na uwięzi, Trzech mężczyzn i dziecko oraz Zwariowane szczęście. Swoją pracę w Interscope Kroopf zaczął jako wewnętrzny producent i kierownik ds. rozwoju, z biegiem czasu zostając prezesem i dyrektorem ds. operacyjnych.

Kroopf był też producentem wykonawczym czterech filmów telewizyjnych: Zakręcone trio, Into Pitch Black, Śmiertelna cisza oraz Śnieżka dla dorosłych, w którym wystąpiła Sigourney Weaver.

Zanim rozpoczął pracę w Interscope Kroopf był kierownikiem ds. produkcji w Embassy Pictures w latach 1982-1985, gdzie był zaangażowany w rozwój i produkcję filmów: Stań przy mnie, Pewna sprawa oraz A Chorus Line. Kroopf rozpoczął swoją karierę producenta filmowego w firmie producenckiej Robe-Ackerman, która zajmowała się produkcją programów telewizyjnych, filmów dokumentalnych i reklam.

JENNIE LEW TUGEND (producentka) wyprodukowała jedne z najbardziej znanych filmów hollywoodzkich, jak Uwolnić orkę czy Zabójcza broń.

W roku 2003 Tugend, wraz z producentkami Lauren C. Weissman i Shiney Egawą, założyła wytwórnię Kadokawa Pictures USA (KPUSA), filię japońskiego giganta rozrywkowego z siedzibą w Tokio, Kadokawa Pictures. Tugend i Weissman pełnią w KPUSA funkcje prezesów ds. rozrywki oraz producentów. Tugend i Weissman wyprodukowały dwa odcinki serialu Mistrzowie horroru telewizji Showtime: Imprint oraz Dream Curse. Od roku 2004 KPUSA weszła w strategiczne partnerstwa z Alcon Entertainment, Endgame, Fox, Hyde Park, Intermedia Films, The Weinstein Company (Dimension Films), Universal Pictures i wieloma innymi firmami, co zaowocowało rozpoczęciem kilkunastu produkcji, w tym między innymi popularnych na całym świecie japońskich mang "Tomie" oraz "MPD Psycho", bestsellerowej japońskiej powieści "Crimson Maze", którą wyreżyseruje Takashi Miike, The Hole, filmów na podstawie powieści Koji Suzuki "Solitary Isle", "Adrift" oraz nowej książki "Sadako Returns". Przygotowywany jest też także film na podstawie nagradzanego anime O dziewczynie skaczącej przez czas.

Przed utworzeniem Kadokawa Pictures USA Tugend była producentem filmów Wróć do mnie, Pamiętne lato oraz Gwiezdny chłopak. Wraz z wytwórnią Richard Donner Productions Tugend zajmowała się produkcją filmów Marzyciele, czyli potęga wyobraźni i Wigilijny Show oraz serialu telewizji HBO Opowieści z krypty. Tugend wniosła też znaczny wkład w rozwój i produkcję filmów Goonies i Straceni chłopcy.

Tugend jest nauczycielem programu Peter Stark Producing Program Uniwersytetu Południowej Kalifornii oraz aktywnym członkiem Grupy Producentów Amerykańskiej Akademii Sztuki i Techniki Filmowej, organizacji Women in Film, CAPE oraz Zrzeszenia Producentów Amerykańskich.

LAUREN C. WEISSMAN (producentka) rozpoczęła swoją karierę w przemyśle rozrywkowym jako śpiewaczka operowa, później zajęła się pracą społeczną, po czym znowu wróciła do show biznesu, zakładając i prowadząc w Hollywood firmę dla aktorki i producentki Jane Fondy.

W roku 2003 Weissman, wraz z producentkami Jeenie Lew Tugend i Shiney Egawą, założyła wytwórnię Kadokawa Pictures USA (KPUSA), filię japońskiego giganta rozrywkowego z siedzibą w Tokio, Kadokawa Pictures. Weissman i Tugend pełnią w KPUSA funkcje prezesów ds. rozrywki oraz producentów. Weissman i Tugend wyprodukowały dwa odcinki serialu Mistrzowie horroru telewizji Showtime: Imprint oraz Dream Curse. Od roku 2004 KPUSA weszła w strategiczne partnerstwa z Alcon Entertainment, Endgame, Fox, Hyde Park, Intermedia Films, The Weinstein Company (Dimension Films), Universal Pictures i wieloma innymi firmami, co zaowocowało rozpoczęciem kilkunastu produkcji, w tym między innymi popularnych na całym świecie japońskich mang "Tomie" oraz "MPD Psycho", bestsellerowej japońskiej powieści "Crimson Maze", którą wyreżyseruje Takashi Miike, The Hole, filmów na podstawie powieści Koji Suzuki "Solitary Isle", "Adrift" oraz nowej książki "Sadako Returns". Przygotowywany jest też także film na podstawie nagradzanego anime O dziewczynie skaczącej przez czas.

Przed rozpoczęciem pracy w Kadokawa Pictures USA Weissman i Egawa wyprodukowały film Zatańcz ze mną. Weismann była też producentem lub współproducentem filmów: Zniknięcie, Sweet Hearts Dance, Kocham cię na zabój i Detektyw w szpilkach. W latach 1981-1985 Wiessman zarządzała wytwórnią filmową Jane Fondy, Jayne Development Corporation (przemianowaną później na Fonda Films), gdzie zajmowała się rozwojem i produkcją filmów takich jak m.in.: Tajemnica klasztoru Marii Magdaleny, Nazajutrz i The Old Gringo oraz seriali telewizyjnych Lalkarka i 9 to 5.

SHINYA EGAWA (producentka wykonawcza) wraz z producentkami Lauren C. Weissman i Shiney Egawą założyła wytwórnię Kadokawa Pictures USA, amerykańską filę Kadokawa Pictures, i pełni w niej funkcję dyrektora wykonawczego. Kadokawa Shoten Publishing jest jednym z największych wydawnictw w Japonii. Oddział amerykański adaptuje i przygotowuje nowe wersje japońskich produktów dla anglojęzycznej widowni na całym świecie.

W roku 2002 Kadokawa przejęła Daiei Studios, tworząc Kadokawa Daiei Pictures, co wzbogaciło Kadokawę o ponad 2000 przebojów filmowych. Egawa osobiście nadzorowała późniejsze przemianowanie nazwy firmy na Kadokawa Pictures. W roku 2004 Kadokawa Pictures przejęła Nippon Herald, zmieniając jego nazwę na Kadokawa Herald, gdzie Egawa zajęła się zarządzaniem, początkowo jako dyrektor zarządzający wyższego szczebla, a później jako prezes. W 2006 roku doszło do połączenia Kadokawa Herald i Kadokawa Pictures pod nazwą Kadokawa Pictures. Przez cały ten czas w Japonii wyprodukowano i wyświetlono wiele filmów tej wytwórni, m.in.: The Ring - Krąg, Dark Water, Samurai Command: Mission 1549 i Yôkai daisensô, z których wiele doczekało się wersji amerykańskich.

W 1999 roku, przed rozpoczęciem pracy w Kadokawie, Egawa współpracowała z Weissman i Satoru Iseki z japońskiego Nippon Film Development & Finance. Wraz z Peterem Guberem i Mandalay Entertainment Weissman i Egawa wyprodukowały wyreżyserowany przez Randę Haines film Zatańcz ze mną, w którym wystąpili Vanessa L. Williams, Kris Kristofferson, Joan Plowright i niezwykły piosenkarz latynoski Chayanne.

Egawa rozpoczęła swoją karierę w roku 1976 w Nikkatsu Corporation, najstarszym japońskim studiu filmowym. W 1979 r. Egawa założyła Los Angeles Nikkatsu, Inc,. amerykański oddział firmy, którego była Prezesem do roku 1994.

TIMOTHY M. BOURNE (producent wykonawczy) był producentem popularnego musicalu Dobosz oraz producentem wykonawczym filmu Pan 3000, w którym wystąpił Bernie Mac. W 2006 roku Bourne pełnił funkcję producenta wykonawczego dramatu opowiadającego o dojrzewaniu pt. ATL. W najbliższym czasie Bourne przyjmie na siebie obowiązki producenta wykonawczego komedii Welcome Home Roscoe Jenkins, w której zobaczymy całą gamę ciekawych aktorów, takich jak Martin Lawrence, Cedric the Entertainer, Mo'Nique, Michael Clarke Duncan i James Earl Jones. Film trafi do amerykańskich kin w lutym 2008 r.

Bourne pracował przy wielu filmach reżyserowanych przez Penny Marshall. Był współproducentem takich obrazów, jak: Inteligent w armii, Żona Pastora i Chłopaki mojego życia oraz kierownikiem produkcji filmów Duży, Przebudzenie i Ich własna liga. Z Mike'em Nicholsem Bourne pracował przy filmach Zgaga i Pracująca dziewczyna, a z Barbrą Streisand przy filmie Książę przepływów. Bourne był też producentem takich filmów, jak: Muppety na Manhattanie, Sypiając z wrogiem, Bękart z Karoliny, Letnia przygoda, Szkoła uczuć i Wszyscy wygrywają, do którego scenariusz napisał Arthur Miller i w którym wystąpili Nick Nolte oraz Debra Winger. Bourne był też współproducentem filmu Andy'ego Tennanta Długo i szczęśliwie, w którym wystąpiła Drew Barrymore, oraz filmów wytwórni Jim Henson Company Muppety z kosmosu i Elmo.

Bourne rozpoczął swoją karierę jako osoba wyszukująca lokalizacje filmowe do filmu Woody'ego Allena Seks nocy letniej, co zaowocowało dalszą współpracą z tym reżyserem przy filmach Zelig, Danny Rose z Broadwayu, Hannah i jej siostry oraz Złote czasy radia.

MARTIN SCHUERMANN (producent wykonawczy) w ciągu swojej kariery piastował wiele wysokich stanowisk kierowniczych w przemyśle rozrywkowym. Przez wiele lat był wiceprezesem wykonawczym ds. produkcji w firmie Eurofilm, po czym przeniósł się do Don Johnson Company, gdzie pełnił funkcję wiceprezesa wykonawczego oraz dyrektora finansowego. Wcześniej Schuerman pełnił przez ponad 5 lat funkcję dyrektora zarządzającego w firmie CLT-UFA należącej do koncernu Bertelsmann, gdzie zarządzał amerykańskimi produkcjami kinowymi i telewizyjnymi. Schuermann był aktywnym członkiem zarządu niemieckiej firmy Intertainment AG i mającej siedzibę w Los Angeles firmy Future Media, która była w owym czasie wiodącym producentem płyt CD i DVD. W roku 2002 dołączył do spółki matki Intertainment AG - IM-Internationalmedia AG - zostając członkiem rady nadzorczej, po czym w roku 2003 został mianowany prezesem i dyrektorem wykonawczym IM-Internationalmedia AG. W roku 2005 został też prezesem i dyrektorem wykonawczym Intermedia Film i pełnił te funkcje do września 2007 r.

Jego najnowsze filmy wyprodukowane w Intermedia to Ściśle tajne, Magicians oraz The Hunting Party. Projekty znajdujące się w fazie produkcji to film The Killer's Game reżyserowany przez Simona Crana według scenariusza Simona Kinberga, film The Prodigy reżyserowany przez Ericsona Core'a według scenariusza Johna Romana, w którym wystąpi Richard Gere, oraz Stopping Power w reżyserii Jana de Bonta i z udziałem Johna Cusacka.

JOSEF LAUTENSCHLAGER (producent wykonawczy) jest dyrektorem finansowym wytwórni Equity Pictures. Jego lata doświadczenia w zarządzaniu aktywami i wyszukiwaniu okazji inwestycyjnych sprawiły, że Equity Pictures stała się jedną z najważniejszych wytwórni produkujących wysokobudżetowe filmy hollywoodzkie. Ostatnio Lautenschlager pełnił funkcję producenta wykonawczego thrillera Briana De Palmy Czarna Dalia, w którym wystąpili Josh Hartnett, Scarlett Johansson, Hilary Swank i Aaron Eckhart, filmu Bruce'a Beresforda Kontrakt na zabijanie z udziałem Johna Cusacka i Morgana Freemana oraz filmu Neila LaBute'a Kult, w którym zagrali Nicholas Vage i Ellen Burstyn. W najbliższym czasie Lautenschlager będzie producentem wykonawczym filmu Jona Avneta 88 minut z Alem Pacino i Leelee Sobieski, filmu Sylvestra Stallone'a John Rambo, który trafi do kin w roku 2008, oraz komedii George'a Gallo My Mom's New Boyfriend, w którym wystąpią Antonio Banderas i Meg Ryan.

ANDREAS THIESMEYER (producent wykonawczy) rozpoczął swoją karierę jako kierownik ds. dystrybucji i projektów artystycznych w Deutsche Grammophon/Polydor (Polygram). W latach 1982-2002 Thiesmeyer pracował dla monachijskiej wytwórni Bavaria Film, pełniąc funkcję dyrektora zarządzającego jej spółki zależnej, Bavaria Entertainment, oraz producenta telewizyjnych filmów i seriali. Thiesmeyer przygotował też bardzo dużo popularnych programów muzycznych, innych programów, sitcomów oraz teleturniejów dla niemieckiej telewizji.

W roku 2001 Thiesmeyer wraz z Manfredem Speidelem, Josefem Lautenschlagerem i Gerdem Koechlinem założyli wytwórnię Equity Pictures AG. Equity Pictures współpracowało z Nu Image/Millennium Films Aviego Lernera przy produkcji wielu filmów, w tym takich jak: Czarna Dalia, Kult, 16 przecznic, Samotne serca, Rambo IV i Brilliant.

GLEN MACPHERSON (reżyser obrazu) zajmował się ostatnio pracą nad premierowymi filmami John Rambo i Trick 'r Treat. Ten urodzony w Kanadzie filmowiec ma na swoim koncie takie filmy, jak: 16 przecznic, Kontrola gniewu, Z podniesionym czołem, Ojciec mojego dziecka, Kolejny piątek, Liczą się tylko Frankliny, Mroczna dzielnica, Kamuflaż, Romeo musi umrzeć, Ściągany i Dziewczyny cadillaca.

Dla telewizji MacPherson pracował między innymi nad filmami: Przymusowe lądowanie, Odnaleźć siebie, Doktor Who, Pierwszy stopień, Kapitanowie zuchy, Bye Bye Birdie, Córeczka Johnny'ego, Sekret Margarethe Cammermeyer, Shock Treatment, Mroczna postać, Flinch, For the Love of Aaron, Pogoń za prawdą, Zastępstwo, Wilk morski, Cud na autostradzie, Historia Amy Fisher, Podróż znikąd, Śmiertelna inwigilacja, Podróż w mrok, Zmowa milczenia i Betrayal of Silence.

MachPherson był też producentem pilota do serialu Sliders - Piąty wymiar oraz odcinka serialu telewizji CBC Magic Hour.

MacPherson otrzymał nominację do nagrody Gemini za najlepsze zdjęcia w filmie lub serialu (Kapitanowie zuchy) oraz nominację do nagrody Genie za najlepsze zdjęcia (Sanatorium poetów).

LAURENCE BENNETT (scenograf) pracował przy filmach Uprowadzenie, Przeklęty oraz przy obrazie Miasto gniewu, który zdobył Oscara w kategorii "Najlepszy film" i w 2006 r. przyniósł Bennettowi nominację do nagrody Excellence in Production Design Award przyznawanej przez Gildię Scenografów Filmowych.

Ostatnio Bennett przygotował scenografię do filmu Wolność słowa, z udziałem Hilary Swank, przy którym jako scenograf i reżyser pracował Richard LaGravenese.

Bennett stworzył też scenografię do wielu pilotów seriali i seriali telewizyjnych, w tym: Once and Again, Mr. Sterling, Cuda, Okrutne ulice, Złodziej i Chirurdzy.

STEVEN MIRKOVICH (montażysta) dopisał One Missed Call do listy zmontowanych przez siebie filmów pod numerem 28. Na wcześniejszych pozycjach znajdziemy na niej takie klasyki, jak Wielka draka w chińskiej dzielnicy Johna Carpentera i znane przeboje, jak Con Air - lot skazańców i Tajna broń. Mirkovich pracował też przy filmach Duch i Mrok oraz Koszmar minionego lata. Ostatnio Mirkovich zajmował się montażem wyreżyserowanego przez Richarda Donnera filmu 16 przecznic, który został wyróżniony przez krytyków za doskonały montaż.

Mirkovich urodził się w Oceanside w stanie Kalifornia, a jego ojcem był kapitan marines pracujący w jednostce filmowej. Pierwsze miejsce pracy Mirkovicha to recepcja firmy Warner Bros, ale szybko przeszedł stamtąd do montażowni. Po skończeniu 20 lat Mirkovich był już asystentem najlepszych montażystów tamtego okresu, a wieku 29 lat został głównym montażystą swojego pierwszego filmu fabularnego. Jest członkiem Grupy Montażystów Amerykańskiej Akademii Sztuki i Techniki Filmowej oraz Stowarzyszenia Montażystów Amerykańskich.

SANDRA HERNANDEZ (projektantka kostiumów) ostatnio pracowała przy filmach El Cantante i Wszyscy twoi święci, zaś wcześniej przy tytułach: Życie Carlita - Początek, 25. godzina, Pinero, W rytmie Hip-Hopu, Soldaditos de laton i kilku filmach Spike'a Lee, m.in: Gra o honor, Autobus i Dziewczyna nr 6.

Hernandez zaprojektowała też kostiumy do filmów telewizyjnych Stracone nadzieje i Serce siostry oraz do kilku odcinków serialu Sędziowie z Queens. Zanim pierwszy raz podjęła się obowiązku projektowania kostiumów do filmu, Hernandez pełniła różne funkcje związane z przygotowywaniem strojów i kostiumów do produkcji Siostrzeniec, Amistad, B*A*P*S, Ślepy zaułek i Malcolm X.

REINHOLD HEIL I JOHNNY KLIMEK (kompozytorzy) przygotowali muzykę do filmów Zdjęcie w godzinę z Robinem Williamsem, australijskiego filmu Płynąc pod prąd z Geoffreyem Rushem, a ostatnio również do australijskiego filmu Skateboard. W roku 2003 nagrali jako Pale 3 (z Tomem Tykwerem) utwór do ścieżki dźwiękowej filmu Matrix Rewolucje. Nagrali też ścieżkę dźwiękową do niemieckiego filmu historycznego Sophie Scholl - ostatnie dni, który został wyróżniony Srebrnym Niedźwiedziem na Festiwalu Filmowym w Berlinie oraz otrzymał nominację do Oscara w kategorii "Najlepszy film zagraniczny". Heil i Klimek przygotowali też muzykę do filmów Ziemia żywych trupów, Jaskinia, Pachnidło (przy którym po raz kolejny pracowali z reżyserem/scenarzystą/kompozytorem Tomem Tykwerem) oraz Krew jak czekolada Katji Von Garnier. Niedawno Heil i Klimek ukończyli pracę nad ścieżką dźwiękową do premierowego filmu Anamorph, w którym wystąpił Willem Dafoe.

Heil i Klimek zyskali uznanie jako zespół kompozytorów po skomponowaniu muzyki do drugiego filmu fabularnego Toma Tykwera pt. Sen zimowy, co zaowocowało dalszą współpracą i stworzeniem muzyki do międzynarodowego przeboju Tykwera Biegnij Lola, biegnij.

Ten kompozytorski duet dosyć mocno udzielał się też w produkcjach telewizyjnych, tworząc muzykę do popularnego serialu Jerry'ego Bruckenheimera Bez śladu (do którego napisali też główny temat muzyczny), a także do nominowanego do nagród Emmy i Złotego Globu serialu telewizji HBO Deadwood oraz kilku filmów telewizyjnych, np.: Uwikłani z Rachel Leigh Cook i Jonathanem Rhysem Meyersem, Pif-Paf! Jesteś trup!, Gruba ryba - bukmacher z kampusu, a ostatnio do nominowanego do Złotego Globu filmu telewizji HBO Niezłomne, w którym wystąpiła Hillary Swank. Na początku swojej współpracy Heil i Klimek zostali uwzględnieni w prestiżowym rocznym rankingu czasopisma Variety "Top 20 Creatives to Watch".

Więcej o filmie:


https://vod.plus?cid=fAmDJkjC